‘Paleo fishing’ na Pogórzu Dynowskim vol.2

Korzystając z sytuacji pobytu w rodzinnych stronach, jedno jedyne wolne popołudnie poświęciłem  na poszukiwanie nowych odsłonięć warstw menilitowych. Po ponad półrocznej przerwie w końcu mogłem wyruszyć na jakiekolwiek terenowe poszukiwania. Nie miałem za bardzo czasu na jakieś intensywne przeszukanie okolic Brzozowa – wybrałem inną opcję, a mianowicie na chybił trafił, dzięki zdjęciom Google Maps, obrałem jakieś odsłonięcie/dzikie wysypisko w środku lasu w okolicach Jasienicy Rosielnej. Pomyślałem… to może być coś ciekawego. Nie wiele myśląc, spakowałem plecak biorąc pierwszy lepszy młotek z warsztatu, odgraciłem rower z garażu i po kilkunastominutowym przeglądzie technicznym, stwierdziłem że mogę jechać.

Mając w głowie mniej więcej lokalizację miejsca, po jakiś 30 minutach trafiłem. Ku mojemu zdziwieniu, moim oczom ukazało się duże odsłonięcie – można rzec, że to jakiś stary kamieniołom, co później zostało to potwierdzone przez miejscową kobietę.

01

Owe antropogeniczne odsłonięcie o wysokości około 5-6 m i szerokości około 14 m jest zbudowane w przeważającej części z łupków, z mniej licznych warstw piaskowca i w niektórych miejscach ledwo widocznych warstewek rogowca.

09

08

07

10

11

Przeglądając rumosz pod ścianą można było natrafić na fragmenty ryb oraz fragmenty roślin.

03

02

04

05

06

12

Po ponad godzinnej wizycie, niestety nie natrafiłem na całe okazy ryb. Może dlatego, że szukałem tylko w rumoszu pod ścianą – rozkładając leżące łupki na części pierwsze – a nie stukałem młotkiem bezpośrednio po ścianie… Na pewno w niedalekiej przyszłości znów tu zawitam, z większą ilością wolnego czasu i może lepszym sprzętem 🙂

13

Andrut

Mateusz Wrona

2 thoughts on “‘Paleo fishing’ na Pogórzu Dynowskim vol.2

Skomentuj

